xhouse

Direktlänk till inlägg 14 september 2015

Annies första resa.

Av Maria xhouse kennel - 14 september 2015 15:45

Då var det dax för den årliga släkträffen. Vi styrde kosan mot Hestra och Isaberg även detta året. Torsdag lunch gav vi oss iväg och kom hem söndag eftermiddag. Innan resten av släkten kom på fredagen hann vi ägna en del tid i skogen med hundarna. Blodspår för npgra, sakletning för några samt massor av bad och sim för de som ville och Annie vill. Hon simmar på jättefint och är inte rädd för att ta sig ut på djupt vatten. Det var fullbelagt i stugorna så det har blivit mycket miljöträning för Annie denna helgen. Det enda hon blev vettskrämd för var en brun labbetik som var ursnäll. Allt annat brydde hon sig inte speciellt om.

Ska försöka dra ihop en viltspårdag flr valparna nu i oktober och jag hoppas så många som möjligt dyker upp.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria xhouse kennel - 21 mars 2016 10:18


Ja den här gången är det Annie som skadat en klo. Jag vet inte hur illa det är egentligen. Vi var i skogen i tisdags med alla hundkompisar. Sammanlagt 11 st då är det full rulle. De springer som galningar över stock och sten. När vi kom hem såg jag a...

Av Maria xhouse kennel - 3 mars 2016 13:48


Nu blev det äntligen av. Efter att ha kämpat med kloklippning på Lilleman i 4 år så fick jag nog och köpte en kloslip. Droppen var när han skrek rakt ut när jag klippte famklorna. Han har alltid ogillat det men nu tog det stopp. Vi har testat en gång...

Av Maria xhouse kennel - 22 december 2015 17:35

Mitt i allt julstök är det skönt att ha hund, är ju tvungen att ge sig ut och släppa stressen ett tag. Har ju hunnit med ett veterinärbesök till mellan inläggen. Denna gången var det löpet som inte ville sluta. Vet ingen hund som är tålmodigare än Ma...

Av Maria xhouse kennel - 1 november 2015 21:13

Det blev.Jag var rätt så slut efter jobbet i tordags och ville inte planera något speciellt. Barnbarnet Allie kom på eftermiddagen och vi bakade halloween kakor och hade en jättemysig dag ihop. Den lilla dockan sov över hos mormor. I lördags tog vi a...

Av Maria xhouse kennel - 7 oktober 2015 20:08


Oj vad länge sen jag uppdaterade. Nu är det dax. Annie växer så det knakar, hon är störst i alla fall på höjden i terrierfamiljen. Hon har även lyckats få ett fukteksem på ryggen, vilket inte är konstigt för hon har blivit en riktig fisk. Förra veck...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards