xhouse

Alla inlägg under juni 2015

Av Maria xhouse kennel - 28 juni 2015 19:54

Då var denna sorgliga helg till ende. Nu har fyra små liv flyttat hem till sina nya familjer. Det har gått bra men det är tungt, samtidigt är det så roligt att se alla glada valpköpare som åker iväg med sina små.  Alla verkar ha tagit bilresan bra, det kanske beror på den ofrivilliga extra resa jag fick göra i tordags. De som är kvar här hemma kommer snart att lämna oss också, nästan alla en liten tös ska ju stanna hos oss. Lilla Anni, hon är sin mamma upp i dagen. Inte konstigt jag blev kär i henne. Dock är hon för tillfället lite aning vildare än sin mamma , vi hoppas på att det gått över om tre år.

Nedan kommer lite bilder på valparna som flyttat.

 

Först Jackie som åkte till Stockholm med tre lyckliga barn.


 

     

Sen lilla Xcella ,när hon träffar pappa Peppe för första gången, sen när Frida och jens hämtar henne.

 

Ovan lille Nemo som kommit på plats i Kungsbacka hos en härlig familj.

 

Ovan är den lille kille vi kallade för miniskruffen som kommit på plats i sitt nya hem och mött en av sina nya familjemedlemmar för första gången.


Nedan kommer lite andra bilder från helgen. Först några bilder på Lilleman och mormor Småtta tillsammans med valparna. De har varit extra krärvänliga denna helg. Jag vet inte om de känt av min sinnesstämmning. <3

   


Nedan lite bilder som Peppes matte tog när hon var här, riktigt fina bilder med underbara motiv.


     

Av Maria xhouse kennel - 25 juni 2015 22:25

Den långa bilresan berodde på att jag glömt jobbets kort som de handlar på. Jag var nog rätt seg på jobbet igår för det var inte så mycket som gick som det skulle. Så jag besiktigade valparna i Varberg sen var det bara att köra till jobbet i Falkenberg. Passade på att köpa lite mappar till alla valp papper också. Alla valpar skötte sig perfekt ingen spydde i bilen. De sov som små stockar. Mamma Maggie visade troligen hur man gör när man åker bil. Då ligger man och sover!! Vi ska försöka hinna en biltur i morgon också med de som ska åka i helgen. I dag har de även haft sina halsband på sig . Det såg så lustigt ut för de släpade runt varandra i halsbanden. Jag kan verkligen rekommendera tomma mindre pappkartonger. Valparna älskar att busa och bita i dem.

Av Maria xhouse kennel - 25 juni 2015 22:09

Så då var hela bunten veterinärbesiktigade, chipmärkta och vaccinerade. Det blev en extra lång bilresa för de små också.

Av Maria xhouse kennel - 23 juni 2015 19:25

Nu är alla mina små ljuvliga varelser tingade. Det kom en underbar familj igår kväll och tingade lille Budda, där kommer han få en kanon tillvaro. För övrigt har jag två lååååånga pass på jobbet tisdag och onsdag. Från 8-23, det känns extra långt nu när man bara vill hem och mysa med valpisarna. En av mina vuxna döttrar är där med en väninna och styr upp. Jag kliver upp halv sex och ägnar en timme till valparna så de får springa av sig ute och äta så de nanar gott sen när jag åker. Jag är så tacksam och glad över mina fina, snälla barn som alltid ställer upp. ÄLSKAR ER!!

I helgen så åker troligen fyra av sju valpar och det kommer bli sååå tomt. Hoppas att snart återkomma med lite mer bilder på valpisarna och förhoppningsvis deras nya familjer också. Fortsätt gärna att följa bloggen för det kommer dyka upp aktiveringstips m.m

Av Maria xhouse kennel - 21 juni 2015 13:35

Nu finns det bara en kille kvar att tinga. Det är den största och förstfödde hanen. Vi kallar honom Budda. Han är riktigt grov i sin benstomme. Han har lite rynkor i ansiktet och på kroppen vilket jag tolkar som att han kommer bli ganska stor och rejäl. Pappa Peppe är närmare 30 och mamma Maggie ca 25. Kan tänka mig att han blir närmare sin far i storleken. Jag har inte haft någon jr terrier valp med den benstommen. Om man tittar på  bilderna här på bloggen på pappa Peppe så ser man att han har en likadan benstomme grov och rejäl. Pälsen på Budda kommer att bli broken. Den är lätt att hålla efter själv med en trimkniv eller trimsten. Förra året ordnade jag en trimkurs  där en bekant till mig som har trim lärde oss hur man trimmar själv. Det var jätteroligt och jag har faktiskt hållt efter mina egna hundar sen. Ska jag på utställning ( vilket händer var annat år ) så lämnar jag nog bort hunden, för så duktig är jag inte men till vardags funkar det utmärkt.  Budda är en cool kille, han har lätt att koppla av. Tar man upp honom i knät och börjar gosa så varvar han snabbt ner och somnar. För övrigt så är han ju såklart lika busig och pigg som de andra.

Nedan kommer det bilder på honom.

Första bilden är på Budda och en syster Budda är till höger.

             

Av Maria xhouse kennel - 21 juni 2015 13:24

     

Nu har det blivit fint väder, hurra. Valparna är ute så fort de vaknar och de bara älskar det. Vi har 100 kvm instängslad tomt där de kan rusa runt och busa. Våra vuxna har grävt hål lite här och var, de hålen älsar valparna att brottas i och krypa in i. I går hade vi gäster här och då sprang de runt med oss en bra stund. De var rätt så trötta när vi bar in dem sen. De fick sin kvällsmat sent igår, vid tolvtiden och jag trodde de skulle sova lite längre idag. Nej då klockan sex när jag gick upp så började de att röra sig där inne.


       


Av Maria xhouse kennel - 20 juni 2015 10:38

Nu är den sista tiken tingad och det finns bara hanen kvar. Budda som vi kallar honom för han är en rejäl kille. Tror aldrig jag har sett sådana ben och tassar på en jack russellvalp. Det har han nog ärvt efter pappa Peppe som har en redigt grov benstomme. Han verkar dessutom vara den coola typen. Han är nog den som varvar ner först av alla. De kan springa som galningar i köket, tar man upp honom i famnen och börjar gosa med honom så slappnar han snabbt av och myser. Han har lätt att koppla av vilket är en bra egenskap. Mamma Maggie är en kanonhund på det sättet, hon kan verkligen koppla bort omgivningen och strunta i allt och sova. Sen när man vill att hon ska vara igång så tar man fram en rolig leksak så startar hon igång på en hundradels sekund. Det var en valpspekulant som undrade om hon fortfarande var tagen av valpningen,. Nej, det är hon inte hon är bara så lugn inomhus. 


Varför ska man dra iväg och köpa en massa dyra leksaker till valparna? Vi har hittat saker de verkligen gillar ochl som knappt kostar någonting.En stor papperspåse från ica är en fantastiskt rolig leksak, den kan man skjuta framför sig runt, runt i köket och den låter dessutom roligt. En gammal skokartong eller papplåda modell mindre är också en grej de verkligen gillar. Tomma toarullar, tomma äggfack är andra populära och ofarliga leksaker. De håller visserligen inte så länge men det finns ju nästan alltid hemma.

 
Man kan brottas i en kartong.

 

Den här lilla tjejen kommer flytta till Stockholm, hon gillar gamla papplådor skarpt.


Av Maria xhouse kennel - 18 juni 2015 18:56

Nuuuu är det ös på valparna. De är i köket från 6 på morgonen till 23 på kvällen. DE har en bur utan dörr och en hage i köket men så fort de är vakna får de kuta fritt i kök och hall. Nu är de verkligen överallt. De kutar som galninoch smyger under soffan vi har i köket. Ibland är det svårt att förflytta sig för de hänger i tofflor och byxor. Inte nog med att de är över allt, de gör sina behov överallt. Sju valpar som gör ifrån sig, det blir en del.


Nu finns det bara 2 valpar kvar att tinga i kullen. Det är de två största valparna, en hane och en tik.

Jag har verkligen börjat få ångest över att de snart ska lämna oss. Trots att de är överallt och man alltsom oftast trampar i våta pölar på golvet eller till och med ligger i dem så älskar jag dessa små liv. De är helt ljuvliga. Tyvärr kan man ju bara inte behålla alla, fast jag gärna skulle vilja.

Nedan följer bilder på de valpar som fortfarande finns kvar.


Nedan tiken som är till salu.

           


Nedan hanen.


   





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards